פודקאסט כתיבה שיווקית פרק 1. המודעה שהביאה מליוני לקוחות פוטנציאלים לחברה שפרצה את נושא השיווק באמצעות תוכן בשוק ההון | לואיס אנגל

בפודקאסט הנוכחי תפגשו מודעה שייצרה מליוני פניות,
ועבדה משך יותר מ 17 שנה.

היא שינתה מקצה לקצה את השיווק של בנק השקעות מהגדולים והמובילים בעולם
שהפך אותו לגדול הרבה יותר.

המודעה שלנו היום מגיעה עם הכותרת
"What everybody ought to know…About This Stock And Bond Business"
"מה שכולם חייבים לדעת על עסקי המניות ואגרות החוב"

והיא מהיותר מפורסמות שיש.
עוד בשנת 1946, אדם בשם לואיס אנגל נשכר לנהל את הפרסום והמבצעים במריל לינץ'.
הגישה הלא שגרתית של אנגל לפרסום הביאה לאלפי לידים לברוקרים של מריל לינץ' ברחבי ארה"ב.

 איך הוא הפך את ענף ההשקעות מלמטה למעלה?
על ידי הוצאת השפה המקצועית של הברוקרים ואנשי הפיננסים מהפרסומות.
הוא בא בגישה שונה לגמרי, שבה פישט את המסר וחינך
את קהל הלקוחות הפוטנציאליים שלו לגבי מניות ואג"ח.

הוא הניח שרוב הקוראים שהביטו במודעת תיווך ידעו מעט – או אפילו פחות –
על מניות ואג"ח, בדומה למה שהוא עצמו ידע לפני שהצטרף למריל לינץ'.

הפרסומת המפורסמת והחדשנית ביותר של אנגל הופיעה ב-19 באוקטובר 1948 בניו יורק טיימס.
המודעה הכילה 6,540 מילים – הכי הרבה שמישהו השתמש אי פעם בעמוד בודד.

זמן קצר לאחר פרסום המודעה, קיבלה מריל לינץ' יותר מ-5,000 בקשות להדפסות חוזרות של חוברות.

"מה שהיה הכי מדהים", נזכר אנגל,
"זה שקיבלנו מאות על מאות של מכתבים שמביעים הערכה".
חלק מהמשיבים פירטו באריכות. היה מי שכתב

המשרד פרסם את אותה מודעה בעיתונים ברחבי ארה"ב במשך שנים
ומספר התגובות הכולל עלה על 3 מיליון,
מה שתורגם למיליוני לקוחות פוטנציאליים עבור המתווכים של המשרד.

אנגל נתקל בהתנגדות רבה מצד השותפים הבכירים של המשרד
ביחס לגישה חדשנית זו שכדרכם של דברים חדשנים, היתה שנויה במחלוקת.

הם חשבו שאם ילמדו את הלקוחות הפוטנציאליים הכל על השקעות,
לא תהיה להם סיבה להתקשר אליהם. מה קרה? בדיוק ההיפך.

חינוך ההמונים על היתרונות והחסרונות של שוקי המניות והאג"ח
גרם לאנשים להתרגש ולרצות ללמוד עוד על השקעות.

ולמי לדעתך הם התקשרו כשהיו מוכנים להשקיע את הכסף שלהם?
מריל לינץ', כמובן. החברה שהקדישה את הזמן להסביר להם דברים ולפשט את המסר,
במקום לדבר אליהם ולהשתמש בשפה מסובכת.

מדהים לחשוב שזה קרה לפני כמעט 70 שנה,
כשעולם ההשקעות היה אטום יותר ממה שהוא היום ולברוקרים בוול סטריט
לא היה מול העיניים תמריץ לחנך את ההמונים.

היום חברות ההשקעות והיועצים הטובים ביותר לוקחים את הזמן כדי ללמד
את הלקוחות שלהם על שוק המניות וכיצד להשקיע.

לא כל אחד מתכוון להשקיע בעצמו ולכן לחברות יש סיכון מועט
לאבד לקוחות למסלול המכוון להשקעה עצמית.

למדו את השוק שלכם, את הלקוחות הפוטנציאלים,
הוסיפו ערך, ובנו אמון ותשיג לקוח לכל החיים.

ואם נהניתם, שלחו לאנשים שרוצים להגדיל את המכירות והשיווק בעסקים בהם הם מעורבים, באמצעות קופי ממיר.

בברכה
ישעיהו ריב
קופרייטר ממיר

להרשמה לקבלת עדכונים על פרקים חדשים

קישורים רלוונטיים

תמונת המודעה

הרשמו והאזינו דרך האפליקציה המועדפת עליכם

פרקים נוספים שעשויים לעניין אותך