ניהול רשימת תפוצה במסחר אלקטרוני: מכירות על אוטומט

איקומרס ורשימות דיוור, תגובת שרשרת שמובילה למכירות רבות

תארו לכם את עצמכם קמים בבוקר, מעיפים מבט בסלולרי ורואים שנעשו 7 מכירות בחנות שבניתם ב- 10 אצבעותיכם, איזו תחושה מדהימה! 

בצהריים אתם מעיפים עוד מבט בגליון המכירות ורואים שמהבוקר נרשמו עוד 9 מכירות, הלב מנתר משמחה!

לפני השינה עוד מבט חטוף, וברור שהלילה תדעו שעשיתם כמה דברים ממש טוב היום. הקונים המשיכו לקנות בתשוקה, כמו שקרה כבר 3 חודשים בלי לפספס יום, והעתיד נראה טוב מתמיד, סוף סוף החיים נראים כמו שהם צריכים להראות. ככה זה כשהופכים לאנשי שיווק מעולים באינטרנט!

כל ההשקעה המטורפת השתלמה, הכסף קולח לחשבון שלכם בזרם, האושר הזה שביציבות כלכלית ואפשרות גדילה והתפתחות, תענוג אדיר!

רוצים לרוץ קדימה? בחרו לינק ולחצו:

בבוקר אחר כך אתם קמים ומעיפים מבט במסך, הוא נראה קצת פחות חגיגי, פחות שורות שמציינות מכירה. הנצנצים שהיו באוויר, אלה הורודים המבהיקים? נעלמו.

בצהריים הקילוח הדליל נעצר ובערב, 15% מאתמול. לכאורה שום דבר לא השתנה, אבל משהו השתנה. מה קרה פתאום? יכולת השיווק שלכם ירדה פתאום?

נעצור עכשיו ונסתכל בנתוני המכירות ההיסטוריים שלכם. 

 

כמה מהקונים שלכם ב- 3  החודשים האחרונים קנו מכם יותר מפעם אחת? 

 

אל תקפצו גבוה מדי מעוצמת ההפתעה – את המספרים האלה אתם רוצים לדעת מעכשיו וכל הזמן. כשתדעו אותם, תתחילו לקבל את היתרון שתביא לכם רשימת תפוצה, כשתקימו אותה.

בעסקי איקומרס,  ובמיוחד אלה המסתמכים מאוד על קופוני הנחה למשיכת ורכישת לקוחות חדשים, חלק ניכר מהלקוחות קונים פעם אחת.

 

זה לא רק אצלכם, זו תופעה רווחת, שדורשת מכם כל הזמן להקדיש חלקים גדולים מתשומת הלב ומהתקציב שלכם לשיווק חד פעמי. זה יקר וזה מתיש.

 

אם יש לכם חנות כזו או שאתם מנהלים אחת כזו או יותר והנתונים האלה לא משמחים אתכם, כדאי לכם לקרוא את מה שאראה לכם על רשימות תפוצה. 

 

רשימות תפוצה הן מרכיב דומיננטי בשיווק באינטרנט. 

 

עכשיו אציג לכם את הנושא של רשימות תפוצה במסחר אלקטרוני, כיצד העסק שלכם יכול להפוך ליציב הרבה יותר ועמיד בצורה טובה יותר בפני משברים באמצעות יצירת ותפעול רשימת תפוצה.

 

בשבילי התחום הזה זו אהבה גדולה, אני מקווה שתידבקו באהבה הזו ליצור קשר עם קהילה של אנשים שאתם יכולים לתת לה את הטוב ביותר שלכם ולקבל בתמורה עסקים טובים יותר, עם וודאות גבוהה יותר, וחיים טובים יותר עבורכם.

 

בכל מקרה – חשוב לי, ואני מקוה שלכם אפילו יותר, שתפיקו מכאן לפחות רעיון אחד שתשתמשו בו ושישפר לכם את העסקים.

 

מה שאראה לכם צריך לסייע לכם להפוך את הקונים המזדמנים, אלה שקונים רק פעם אחת ונעלמים, ללקוחות שחוזרים וקונים מכם.

 

ומה שיפה לא פחות, הם לא רק חוזרים וקונים, אלא הם עושים את זה בתזמון שאתם יוזמים, ולא הם. אתם  יוזמים את המכירה, מתי שאתם רואים לנכון, וכך אתם יוצרים שגרה מעורבת בפיקים של מכירות על פי רצונכם. זה אחד היתרונות הגדולים של רשימת תפוצה.

 

בשיווק באינטרנט אנחנו פועלים בשתי דרכים, אחת היא שיווק ומכירה בפוש (Push) והשניה שיווק ומכירה בפול (Pull) – כמו שעושים כשמפרסמים בפייסבוק – אנחנו יודעים שאנשים מתעניינים במשהו, חושפים מודעות ולפעמים הם לוחצים. 

 

כאן, כשאנחנו עובדים בדחיפה, אתם יוזמים את המכירה, והלקוח מגיב ליוזמה שלכם.

 

עוד דבר מלהיב לא פחות הוא שרבים מהצעדים הללו יכולים להיעשות באמצעות אוטומציה ברשימות תפוצה. אחרי שאתם יוצרים אותה, היא יכולה לעבוד בעצמה בלי או עם מעט מגע שלכם. אני מדבר על חודשים ארוכים, לפעמים שנים בלי שנגעתם בדברים מסוימים.

 

בואו נדמה לעצמנו מקרה דמיוני של אתר איקומרס שמוכר מוצרים לחיות מחמד כמו קולרים נגד פרעושים, אוכל לחתולים, עצמות מעור חזיר עבור כלבים, חטיפים לכלבים וחתולים בשקיות מבריקות קטנות, כלי אוכל ושתיה, כלובי העברה לחתולים, מכשירים להחדרת אוויר למים באקווריומים וכו'. 

 

בעוד שאשתמש בדוגמה הספציפית הזו, אתם יכולים להיות בטוחים שאפשר להשתמש בשיטות שאתאר כאן על העסקים שלכם, גם אם אתם מוכרים משהו אחר, כל עוד הוא נמכר בחנות שלכם.

 

מה עושים כדי שהחנות שלכם תהפוך את החיים שלך לחיי החלום שאתם רוצים? בקצרה- מקימים רשימת תפוצה.

בואו נפרט:

 

1. תגידו ללקוחות תודה, והם יגדילו לכם את רשימת התפוצה

 

כשמגיעה אליכם הודעת רכישה של אקווריום עגול קטן, ואתם יודעים ששרה מיוסטון טקסס קנתה אותו, איך לדעתכם היא מרגישה עכשיו?

אולי היא שמחה כי האקווריום הזה  הוא מתנה יום הולדת מיוחדת לבת שלה, שכבר הרבה זמן רוצה כזה, אולי היא קונה אותו לעצמה ובשבילה הוא מסמל את הבית החדש שקנתה.

 

אולי היא מודאגת שהאקווריום ישבר בהובלה, או מה יקרה אם פרטי כרטיס האשראי ידלפו. בכל מקרה ומכל מקום, היא בחרה בכם לתת לכם כסף ואת הנתונים האישיים שלה.

 

לכן אתם צריכים להודות לה. 

 

יש אלפי אתרים אחרים באינטרנט שמשווקים את מרכולתם, בהם היא יכלה לקנות אקווריומים. אתם לא היחידים שמוכרים את זה, ואנחנו קוראים מדי פעם על דליפה של כמויות של נתונים אישיים ושל נתונים כרטיסי אשראי.  כך שסביר להניח שיש לה חשש קל מחשיפה לעוד הונאה ברשת.

 

ההודעה שהיא מקבלת מכם, ה'תודה' הזו היא ההזדמנות הראשונה שלכם לעשות עליה רושם טוב ובאותה הזדמנות להרגיל אותה לראות את שם המותג שלכם שוב, כעוד נדבק בשיווק שלכם באינטרנט.

 

זה קורה  מייד אחרי שקנתה, ומהווה את תחילת הדרך שלכם מולה, כשבהמשך אתם רוצים להיחשף לעיניה הרבה פעמים.  וכל פעם שהיא תרצה משהו בתחום הזה, אתם תהפכו לברירת המחדל שלה. את זה אתם לא עושים ידנית, ולא מבזבזים על זה זמן, אלא כבר בתחילת הדרך מקימים מערכת דיוור שממנה את מנהלים את רשימת התפוצה.

 

מה אנחנו רוצים שתכלול הודעת התודה?

– סיכום של העסקה שנעשתה:
– מה היא הזמינה
– כמה היא שילמה
– מתי המוצר צפוי להגיע
– אילו תחנות הוא עובר בדרך: יציאה לדרך, הגעה לתחנת איסוף, או ישירות אליה הביתה.
אם חלק מהמידע עוד לא בידכם, עכשיו זה הזמן ליידע את הלקוחה שלך שתמשיכו לעדכן אותה משך התהליך. 

להלן דוגמה להודעה כזו שנשלחה על ידי מותג בשם Allbirds .

שימו לב לעותק שמתחת לסיכום העסקה  הכל נועד להרגיע את הלקוח שהוא קיבלו את ההחלטה הנכונה לעשות איתם קניות ואין להם מה לדאוג.

מה יש לנו כאן?
המוצר שקנינו,  הגדרת המשלוח, ציון השלב במשלוח.
מספיק? הינו שמחים לראות גם מתי הוא צפוי להגיע, לתת ללקוח להרגיש שהוא בשליטה.

והנה עוד אחד, הפעם מגירבסט

הפרטים שנתנו לנו הם דלים יותר מאשר בהודעה הקודמת, חסר עדכון מצב המשלוח. אפילו אם הוא "המוצר שרכשת נשלח ל… (כתובתך)" 

שימו לב שבתמונה השנייה, המציגה את החלק התחתון של אימייל התודה שלהם, הם הוסיפו כמה אלמנטים נוספים – המלצות על מוצרים, קישורים לאפליקציה שלהם ופרופילי מדיה חברתית.

זו גישה ששווה לבחון, להציע עוד רכישה כבר כשאתם מעדכנים את הלקוח. נרצה להציע מוצרים שנמצאים בזיקה לאותו מוצר שנרכש – משלימים אותו, כמו שמגן לטלפון נייד הוא קניה הכרחית יחד עם הדגם שבחרנו, אולי שדרוג, כמו רמקולים אלחוטיים לטלפון הנייד, אולי חצובה גמישה, אולי חצובה עם רינג תאורה ומראה, טלסקופ לסמארטפון, מגדיל מסך, מחזיק טלפון לאופניים, אוזניות עם מטען נייד, משטח טעינה אלחוטי מעץ במבוק… הבנתם אותי.

 

2. מעקב אחר מידע על המשלוח – קבלו טונה של אהבה מרשימת התפוצה 

 

כשאנחנו עובדים לפי משנה סדורה של שיווק באינטרנט,
יש כמה צעדים לפני שהשעון מגיע לבית הלקוח שלנו. 
עליו לעזוב את המחסן שלנו, להגיע למרכז הלוגיסטי של חברת הספנות או חברת התעופה,  לעבור למחסן קרוב יותר ליעד הסופי וכך הלאה.

 

אנחנו רוצים שהלקוח שלנו ירגיש בנוח, שידע מה קורה. זה טוב לו ולכן זה טוב לנו.

 

עלינו לוודא שהקונה החדש שלנו יודע מה קורה עם ההזמנה שלו ושאנחנו מעדכנים אותם. 
איך עושים את זה? עם רשימת התפוצה.

זה קל. דורש השקעה בתחילת הדרך, ואחר כך חלק גדול מהתהליכים הופכים לאוטומטיים באמצעות הכלים של רשימת התפוצה. 

המטרה שלנו היא להראות ללקוח שמי שנותן לו את השירות המעולה אלה אנחנו, לא חברת התובלה, לא UPS או כל גוף אחר.  אנחנו מספרים באמצעות המשלוח והמיילים את סיפור המותג שלנו, ורוצים לבנות כאן תהליך בו הלקוח זוכר אותנו ומעריך אותנו. 

המיילים האלה לא חייבים להיות מדהימים, זה לא חלק חיוני מהאופי שלהם, אנחנו רוצים שהם יתנו מידע חשוב ויבנו את הציפיה של הלקוח, יחד עם הרגשת ביטחון. 

 

למה אנחנו רוצים לתת הרגשת ביטחון?
כי בסופו של דבר זה מה שכולנו מחפשים, וככל שאנחנו מאפשרים ללקוח שלנו להרגיש בטוח יותר, הוא ירצה יותר לקבל מאיתנו שירותים ומוצרים בעתיד.

 

רוצים להרוויח עוד מיתוג חיובי?
שקלו להוסיף מידע מפרופילי המדיה החברתית שלכם, קישורים להצגה של העסק שלכם כעסק רציני, בעל קהל גדול, היצע מגוון, ותק ומוניטין. 

מיילים כאלה, שהם ההודעות הראשונות שהלקוח מקבל מאיתנו,  יכולים לעזור לנו להכין את הלקוחות לתקשורת עתידית של קבלת פרסומים מאיתנו. 

 

להלן שתי דוגמאות לחברות השולחות הודעות כאלה. 

מייל שקיבלתי מעזריאלי, תראו איזה יופי. מתוך המייל, קליק אחד מעביר אותי למפה שמראה את הדרך שמשהו עשה. כנראה הכוונה לחבילה, רק שיותר סביר שהיא הגיעה ממקום כלשהו בסין. שיהיה. בכל מקרה זה נראה יפה ואיכותי.

מייל מעקב מעזריאלי, מעביר אתכם לדף מעוצב יפה עם מפה.
מה עניינה של מפה לכאן? היא מראה נתח דרך שהחבילה עשתה, ונראה שבאמת קרה כאן משהו.
אנחנו יכולים רק לשער שהדרך שהיא עשתה היתה מעט יותר ארוכה, ממפעל כלשהו,
כנראה בסין- למרלוג בישראל, ומשם תגיע אליכם הביתה. והכל בעבודה עם רשימת התפוצה.
באוטומט!

להלן תרגום מייל אישור הזמנה:

נוסח המייל: Postable
אישור הזמנה!
הכרטיס שלך יודפס, יכוון לכתובתך, וישלח תוך 1-2 ימי עסקים, ואמור להגיע אליך תוך 3-7 ימים. נשלח לך אימייל כאשר הוא יוצא מאיתנו. לחיי הדואר!

בהמשך מגיע מספר ההזמנה
מתחתיה המחיר המפורט והכולל,

ואפשרות ביטול:
אם עליך לבטל את ההזמנה, שלחי מייל ל cancel[at]postable.com תוך 30 דקות, עם מספר ההזמנה שלך בשורת הנושא. אנחנו נבטל את ההזמנה שלך לפני שהיא יוצאת ונחזיר את הכסף ששילמת.

נחמד, לא?! דרך מצוינת להראות כמה אתם יעילים ולתת משך קצר של אפשרות החזרה ריאלית.
החברה כבר נותנת לנו הזדמנות לשאול שאלות:

שאלות?
אם יש לך רצון לקבל עזרה או רק לשוחח בצ'אט,  אפשר לשלוח לנו אימייל בכל רגע לכתובת info@postable.com

 

נסתכל על מייל האישור הבא:
ההזמנה שלך מפיטביט אושרה. אתה מחייך? אתה לגמרי מחייך!
אין צורך להקים מאהל ליד תיבת הדואר!
השתמש במספר הזה כדי לעקוב אחרי החבילה.

בסעיף הבא: הנה מה ששלחנו: מספר ההזמנה, תאריך, שם המוצר, עלות.
לאחר מכן – שיטת המשלוח.
הכתובת אליה נשלח המוצר

3. ברוכים הבאים לקהילה (וכמובן לרשימת התפוצה)

אם אתם מתמקדים בהגדלת ערך חיי הלקוח שלכם, אתם צריכים לחשוב מעבר להזמנה ראשונה זו, ולהרחיב את הראיה לבניית מכלול של רשימת תפוצה.

מהר ככל האפשר, עליכם לוודא שהלקוחות החדשים שלכם יחזרו לאתר שלכם או לפחות יתחברו שוב עם המותג שלכם.

אתם יכולים לעשות זאת על ידי שליחת אימייל ברוכים הבאים. 

חלק מהמותגים ממזגים את אימייל ברוכים הבאים שלהם עם הודעות התודה שלהם, תוכלו להפריד אותם או לאחד אותם, מה שמרגיש לכם נכון. 

שימו רק לב לכך שהודעת התודה נועדה בעיקר לאשר את העסקה, בעוד שהודעת ברוכים הבאים יכולה לעשות כל כך הרבה יותר.

אחרי הכל, אימייל ברוכים הבאים הוא אחד הסוגים המרתקים ביותר של הודעות אימייל שאתה יכול לשלוח. הוא בעצמו כבר נותן פוש לא נורמלי להקמת רשימת תפוצה.

כמובן שהוא לא יכול לעשות את זה לבדו, אבל כשאתם רוצים לבנות רשימת תפוצה, זה מרכיב נחוץ ואפקטיבי מאוד.

שיעור הפתיחות הממוצע של מייל זה עולה על 80% , וגם שיעור הקליקים לא רע – כמעט 26%. (אלה סטטיסטיקות שנלקחו מסקרי שיווק באינטרנט בארה"ב)
במילים אחרות, יותר משמונה מתוך עשרה אנשים פותחים את המיילים האלה, אבל רק אחד מכל ארבעה קליקים עובר לאתר עצמו. 

עכשיו, דמיינו מה תוכלו להשיג אם תיתנו ללקוחות שלכם סיבה ממש טובה לחזור לאתר שלכם. 

מה הסיבה הזו? ברוב המקרים צריך להספיק קוד הנחה או המלצת מוצר שנבחרו היטב.

זה מה שעושה United By Blue  על ידי מייל ברוכים הבאים שלהם.

דבר נוסף שאימייל הפתיחה שלכם צריך לעשות הוא להבהיר שהמנוי הצטרף זה עתה למשהו מיוחד, לא "עוד משהו". זוהי קהילה: קבוצה של אנשים בעלי דעות דומות, החולקים נקודת מבט דומה על החיים ומעריכים את אותן התכונות. 

אימייל ברוכים הבאים  יכול לעזור לכם להציג את סיפור המותג שלכם – איפה הכל התחיל ומה המשימה של החברה.

Chubbies  הוא מותג אחד שעבר בדרך זו עם אימייל ברוכים הבאים שלהם.

אם לא הזמנתם את הלקוחות שלכם להצטרף אליכם באינסטגרם או בפייסבוק, זה הזמן המושלם לעשות זאת. אחרי הכל, הקהילה שלך מתרחבת בעזרת חשבונות המדיה החברתית שלך.

כך גם עם אווני (Ooni).

שימו לב כיצד טופס המנוי ומייל ברוכים הבאים שלהם שלהם מבהירים: זה לא רק מנוי לניוזלטר.

אם לא הזמנתם את הלקוחות שלכם להצטרף אליכם באינסטגרם או בפייסבוק, זה הזמן המושלם לעשות זאת. אחרי הכל, הקהילה שלכם מתרחבת בעזרת חשבונות המדיה החברתית שלכם.

 

4. ספקו עזרה ובקשו סקירה מרשימת התפוצה 

 

יש הרבה שיטות מומלצות לשיווק באימייל שכדאי לשים לב אליהן.

זה כולל ווידוא שהקמפיינים שלכם באימייל מספקים הדרכה ועוזרים לך לאסוף משוב לקוחות – במיוחד בתחילת הקמפיין של הלקוח שלך, עוד לפני שהפעלנו סדרות מיילים אוטומטיים שמגדילים את ההמרות מרשימת התפוצה.

חשבו על זה כך: שעונים ומוצרי אלקטרוניקה אחרים הם די מורכבים.

אם מדובר בשעון ספורט, סביר להניח שתצטרכו לסנכרן אותו עם הטלפון שלכם, להגדיר פרופיל מקוון, לחבר אותו לאוזניות וכדומה.

יש לקוחות שאולי לא משיגים את מלוא התועלת מהמוצר שהם קנו מכם – פשוט מכיוון שהם מתקשים להשתמש בהם.

על ידי מתן עזרה, באמצעות הדרכת וידיאו או תזכורת פשוטה שלקוחות תמיד יכולים לפנות אליכם אם יש להם שאלות, אתם יכולים לעשות שינוי גדול באופן שבו הם תופסים את המותג שלכם.

זוכרים את הדוגמה שהראיתי לכם – Ooni ?
ביום כתיבת המאמר יש להם 131 סרטונים, כאשר לרובם הגדול מכמה אלפי צפיות ועד 201 אלף צפיות.

יהיה הגיוני להשתמש בערוץ היוטיוב  גם בקמפיינים במייל.

הרעיון של מתן עזרה לא מתייחס רק לקמפיין או הודעה אחת באימייל.
במקום זאת, אני מציע לכם להפוך אותו לחלק אוניברסלי מכל הקמפיינים שלכם באימייל.

לדוגמה, בכותרת התחתונה של האימייל שלכם, תוכלו להוסיף מידע על מדיניות ההחזרה שלכם, זמני פתיחה אם יש מקום פיסי, ומספר טלפון למקרה שמישהו רוצה לפנות אליכם. 

להלן דוגמה מרגיעה לתחתית ניוזלטר:

אמנם הצעת עזרה היא אחד היעדים, אבל תוכלו גם לעשות דבר אחד נוסף כאן. הדבר הזה הוא לבקש בדיקה כדי שגם לקוחות אחרים יוכלו ללמוד יותר על המוצר.

 

5. עקבו אחרי התנהגות הקונים והתאימו את ההצעה – מפתח להגדלת רשימת התפוצה

 

כמה אתם משתמשים בנתוני הלקוחות שלכם כדי להתאים את עצמכם לצרכי התקשורת שלהם?

בואו נסתכל שוב על הדוגמה שלנו.

אנו יודעים שמישהו רק הזמין שעון ספורט מיוחד לרצים. מישהו אחר בדק את דף המוצר עבור שעון חכם לילדים. ולבסוף, אדם אחר הביט בהשוואת הווידיאו שלכם בין שני סוגי רמקולים.

נכון שעדיף לשלוח לכל אחד משהו בהתאם למה שהוא רוצה?
אחרת מה קורה? אנשים ששייכים לסגמנטים שונים ברשימת התפוצה מקבלים מסרים זהים, הם כמובן לא מתחברים, לא קונים, ואנחנו, שרצינו ליצור רשימת תפוצה שממירה היטב ומעשירה אותנו, לא מאפשרים להם לעשות את זה.

 

מה אנחנו יכולים לשלוח לאנשים ברשימת התפוצה? 

 

– אולי מדריך הדרכה לרצים

– או מדריך לבחירת השעון החכם הטוב ביותר המבוסס   צרכים והעדפות פעילות   ?

–  מה דעתכם על התראת ירידת מחירים כאשר אחד משני הפריטים הנסקרים מוצע למכירה?

להודעות כמו אלה יש פוטנציאל עצום בכל הנוגע ליצירת מכירות חוזרות.

לא מפתיע שאימייל שעובד לפי פילוח התנהגות לקוחות, מקבל שיעורי פתיחה  ממוצעים ושיעורי קליקים גבוהים פי שניים עד שלוש מהניוזלטרים הרגילים שלך.

ומה הכי טוב? 

הם אפילו לא צריכים להיות כל כך מסובכים.  להלן דוגמה אחת של אמזון. כל מוכר של אמזון חייב להשתמש ברשימת דיוור, אחרת הוא מוותר על הרבה מאוד מהמכירות העתידיות שלו ונמנע מליצור מערכת יחסים עם הלקוחות.

בעוד שרוב תקשורת הדואר האלקטרוני שלך יכולה להסתמך על ניוזלטרים רגילים, כדאי לעשות אוטומציה של חלק מהתהליכים. 

כדי להתחיל, שאלו את עצמכם את השאלות הבאות: 

 

3 שאלות שיאפשרו לכם ליצור רשימת תפוצה חזקה:

 

  • אילו אירועים מתקיימים באופן קבוע? חגים, כנסים, ימי הולדת, ימי נישואין, טקסים דתיים…
  • איזה תוכן כבר הפקתי שיכול לעזור לקונים הפוטנציאליים שלי?
  • מה אני יודע על הלקוחות שלי על סמך תיעוד ההתנהגות שלהם? 

שלוש השאלות הללו יעזרו לכם להכין רצפי מייל שונים שיניעו מעורבות גבוהה והמרות רבות לאורך זמן.

 

6. צרו תחרות והעזרו בתוכן שמייצרים הלקוחות ברשימת התפוצה

 

כאשר ציינתי לראשונה שאתם צריכים לקבל את פני הלקוחות החדשים שלכם לקהילה, באמת התכוונתי לזה. שיווק טוב באינטרנט מייצר מערכת יחסים.

מנויי האימייל שלכם צריכים להרגיש שהם שייכים למשהו יותר מקבוצה של אנשים שרוצים לקבל קודי הנחה ומבצעי קידום מכירות.

לא רק שעליכם ליצור הצעות המוקדשות לאלה שמקבלים את המיילים שלכם, ולתת להם להיות הראשונים לדעת על כל העדכונים העיקריים שלכם, אלא שהם גם צריכים להיות מסוגלים להשתתף בפעילויות.

אחת הדרכים להעסיק את קהל המנויים לרשימת התפוצה שלך בפעם הראשונה היא לארגן תחרויות, כולל מבצעים מוגבלים בזמן, ולחגוג אירועים כמו יום השנה לחנות שלך או איזה אירוע ציבורי גדול, כגון חג. 

כשאתם נותנים אפשרות למנויי רשימת התפוצה שלכם לקחת חלק בפעילויות אלה, אתם כבר מנצחים בשתי דרכים: 

  1. אתם מניעים מעורבות, נותנים לאנשים ליהנות ולהיות חלק ממשהו גדול יותר.
  2. אתם מכניסים כסף איתו אפשר לממן תקשורת במדיה החברתית ולהציג את עצמכם יותר פעמים, להגיע להכרת הלקוח מעוד כיוונים.  

מחקר אוניברסיטאי מצא שרוב הצרכנים סומכים על תוכן שנוצר על ידי משתמשים יותר מכפי שהם סומכים על תוכן שנוצר על ידי המותג.

אבל עזבו הכל, מי לא אוהב לזכות במישהו מדי פעם, בייחוד אם זה מגיע ממשהו לא מחייב כמו רשימת התפוצה?

ועוד יותר מזה, במיוחד אם אתם לא דורשים מהם אפילו  לעשות משהו קצת מביך  שדורש חשיפה מהסוג המטופש, כמו ללחוץ לייק על תמונת ג'ינס ולשתף אותה  בפרופיל הפייסבוק שלהם.

אם זה יצירתי, מהנה ורלוונטי – הם ישמחו להשתתף! 

להלן דוגמה אחת למותג שמשתמש בתוכן שנוצר על ידי משתמשים במסעות הפרסום שלהם באימייל.

7. מה לעשות עכשיו עם רשימת התפוצה?

תוכנית האימייל השנתית, החציונית, הרבעונית והחודשית שלכם לא צריכה לכלול רק אימייל ברוכים הבאים מעוצב שהוא הפתיח לרצף פרסומות שנוחת על הקוראים.

בהדרגה, הקמפיינים שלכם באימייל צריכים לשאוף למכור ללקוחות החדשים עוד ועוד, להציג להם קטגוריות נוספות וגם חדשות של מוצרים, להמליץ על המוצרים המדורגים הטובים ביותר, להציע הצעות על סמך פעולות המנויים לרשימת התפוצה, ולהמריץ אותם להמשיך לחזור לעוד.

אם תבצעו את הצעדים הבאים, תראו שהקמפיינים שלכם באימייל יעזרו לכם להפוך את הקונים לראשונה ללקוחות נאמנים, ולהניע החזר גדול שגם גדל והולך על ההשקעה השיווקית שלכם.

בהצלחה עם יצירת והגדלת רשימות התפוצה!

פוסטים שעשויים לעניין אותך

כתיבת תגובה