איך לבנות רשימת תפוצה: מדריך מ- א' עד ת'

רשימת תפוצה במייל יכולה להיות ההבדל בין  עסק שבקושי מחזיק את הראש מעל המים לבין עסק שלא מקבל טלפונים מפתיעים ממנהל מהבנק, מחלק דיבידנדים יפים לבעלים כל תקופה, נותן לבעליו ולמנהליו לישון בלילה בשקט ומזרים אליכם לקוחות מעולים, ברמת האיכות שאתם קובעים, בקביעות.

שנת המנצחים
David Clode on Unsplash

שנת המנצחים

רוצים להתקדם? לחצו על לינק שמעניין אתכם:

רשימות תפוצה הן חלק מכריע בחלק עצום של הקמפיינים המצליחים, אלה שאתם רואים שרצים בקביעות ונעשים בהם שינויים מינוריים. 

במדריך זה תראו ותלמדו את השיטות המובילות ליצירת רשימת תפוצה, ותבינו איזה סוג תוכן יתורגם בצורה הטובה ביותר להכנסות עבור העסקים שלכם. 

………………….

כדי לתת לכם יתרון יצירתי ותחרותי שכמעט לכל המתחרים שלכם אין, נסו את הכלי הזה: "כותש הספאם"
……………………………………….


רשימות תפוצה הן מתכון בדוק?

כן ולא.
כן, כי יש שורה שלמה של צעדים סדורים שיש לעשות.
לא, כי מבין אלה שמתמשים באותן שיטות, יש הבדלים של יום ולילה ברמות ההישגים. את זה עושים נסיון, ידע ותשומת לב. אז שימו לב 🙂

כמו כל אקט שיווקי, כמובן שיש השקעה, אבל במקרה הזה התגמול עבורה הוא חריג בגודלו.

עבור כל דולר שיוצא בדואר אלקטרוני, התשואה הממוצעת על ההשקעה היא כ 38 $.

כבעל עסק, כששומעים על נתון כזה, שחוזר עוד ועוד במקומות שונים העוסקים בשיווק באימייל, מייצר נושא שאתם מחוייבים לחקור, כדי להבין איך להגדיל משמעותית את התשואה על ההשקעה בעסק שלכם.

המספר הגלובלי של המשתמשים באימיילים צפוי לעלות על 4.2 מיליארד אנשים (יותר ממחצית מאוכלוסיית העולם) עד סוף 2022. ההשלכה הברורה לכך היא  שאם אתם לא משקיעים בייצור לידים ורשימות דיוור אתם כנראה צפויים להפסיד לא מעט כסף.

 

דברו איתי בהמרות – על איזה מספרים בעסק משפיעה רשימת התפוצה

יצירת לידים אינה ערובה לכך שהם יומרו. בדרך כלל, הרוב (79%) מהלידים שנרשמו לרשימות התפוצה שלך לא צפויים להוציא אפילו אגורה על המוצרים שלך. אבל זה לא נגמר שם;

 

בהנחה שהיו לך 1000 לידים שהופקו באמצעות דואר אלקטרוני, וששיעור הרוכשים מהם היה היה 1%, פירוש הדבר ש- 10 מהם הומרו. כעת, בהנחה שהם היו 20,000 ושיעור ההמרה נותר זהה, המכירות הפכו ל-  200. 

 

כשאנחנו מדברים על שיווק באמצעות רשימות דיוור, בדרך כלל נדבר על חוק המספרים הגדולים – ככל שרשימת הדיוור גדולה יותר, יהיו לנו יותר מכירות.

 

זו לא התנהגות גורפת שמתאימה לכל הרשימות, ויש כאן יוצא דופן שהוא הכלל – ככל שהאנשים ברשימה יותר קרובים אלינו, יותר רואים אותנו כמובילי התחום, מובילי הדעה, האוטוריטה בנושא שבו עוסקת הרשימה, ובייחוד ככל שמערכת היחסים שלהם איתנו יותר חמה, הם יקנו יותר.

 

אם יש לכם רשימת דיוור של 200, 12,000 או 100,000 איש:

כולם התעניינו במוצרים ובשירותים שלכם בשלב מסוים, חלק קטן יותר מתעניינים לטווח זמן ארוך יותר וכך הלאה.

בסופו של דבר, בדרך כלל יהיה מעגל שמונה אחוזים ספורים מהרשימה שיהיו ממש קרובים, יקנו את רוב מה שאתם מציעים, יתמכו ויעודדו.

ככל שמעגל ההשפעה רחוק מהמרכז, כך אנשים פחות יושפעו.
ההתפשטות אינה אחידה, ומהירה בהרבה בקהלים בעלי עניין מוגבר.
לכן השיווק באמצעות רשימת תפוצה נעשה באמצעות משפכי שיווק.

השפעה על הסביבה שלנו – במעגלים, כמו אדוות מים

מהי רשימת תפוצה במייל?

רשימת תפוצה במייל היא כלי המאפשר לעסקים לעבוד באופן מקוון כדי להגיע ללקוחות פוטנציאליים. המשמעות היא בעצם יצירת של  צינור שיווק ומכירה ישיר מהעסק לצרכן.

גישה מותאמת אישית זו מאפשרת לעסקים לא רק להיות קרובים יותר לקהל שלו הם מוכרים את מרכולתם, אלא גם לבסס אצלם נאמנות למותג. באימיילים שאנחנו שולחים מרשימת התפוצה נייצר קרבה עם הצרכנים, כאשר האימיילים מפולחים ופונים לצרכי הלקוחות  בדיוק רב יותר ויותר, וכחלק מהגישה הכוללת של יצירת קרבה ומענה לצרכים ספציפיים, גם פונה אליהם בנימה אישית. 


איך מייצרים לידים עבור
רשימת תפוצה?

 

לעיתים קרובות יצירת לידים ועבודה איתם באמצעות רשימות תפוצה היא פחות יקרה בהשוואה לגישות אחרות, ומציעה החזר השקעה גבוה יותר (ROI) עבור קבוצת לקוחות ממוקדת (עד 3800% ROI)

 

יש המון סיבות לכך שבניית רשימת תפוצה היא דרך הפעולה הטובה ביותר עבור העסק שלך. בראש ובראשונה, זהו כלי יעיל ביותר ליצירת קשר ישיר.

הרבה יותר מהיר, קל וזול להגיע למצב בו מישהו קורא את המיילים שאתם כותבים ושולחים למספר אנשים רב בבת אחת, מאשר להתקשר לאנשים ולנסות להביא אותם לשיחה טלפונית ממושכת.

אפשר לייצר אינטימיות באמצעות כתיבה טובה, וכמובן אפשר לקבל מיילים יותר בקלות מאשר מספר טלפון. אבל רמת הגישה לצרכן הקשוב שמתעניין במה שיש לכם להציע יכולה להיות זהה לזו של טלפון ואפילו גבוהה יותר.

 

תחשבו על סיטואציה שבה אדם מקבל משהו שכתבתם. השקעתם בו שעה וחצי שעה של מיקוד גבוה, ואותו פרי הכתיבה שלכם נוחת לאלף אנשים בתיבת המייל כמה דקות אחרי שלחצתם "שלח".

באותו מייל כתוב בדיוק מה שרציתם, בנימה שרציתם, וזאת במקום להתקשר, לקוות שהתקשרתם בזמן מתאים, לייצר ראפור עם בן או בת השיח שלכם, להקשיב מאוד מאוד טוב ולספר בסופו של דבר על השרות או המוצר שלכם מקסימום שליש מהזמן, כמו שנדרש בשיחת מכירה טובה.

בהתבסס על סקר צרכנים, 72% מהבוגרים בארה"ב מעדיפים לקבל נסיונות אימייל מרקטינג על פני אמצעי תקשורת אחרים המשמשים עסקים. זהו מידע חשוב ביותר, גם אם אנחנו בישראל. נכון שכאן השוק שונה, אבל בני האדם עדיין מתנהגים מאוד דומה. כבעלי עסקים, כנראה שתסכימו שנבון להשתמש בשיטה הטובה והעדיפה ביותר כדי לייצר מערכות יחסים, שיווק ומכירות. 

בניית רשימות תפוצה

 

כל אחד מתחיל את רשימת התפוצה שלו מאפס, לא משנה אם אתם מתחילים או שיש לכם רשימת תפוצה קיימת במיזם אחר. רשימת התפוצה הקיימת עשויה להיות שונה לחלוטין מזו המתוכננת מבחינת תחומי העניין, כך שאין תועלת בקודמת.

לקוחה התמחתה בללמד אנשים להופיע על במה, היא צברה נסיון רב והצלחות, וכך משך 8 שנים. אחרי 6 שנים בעסק היא התחילה להתלבט ולאחרונה החליטה להפוך למטפלת. היא ניסתה להשיג לקוחות דרך הרשימה הקיימת, והתגובות שהגיעו היו של חוסר עניין ואפילו בלבול – איך את שלימדת אותנו להופיע מול אנשים ועל במה מנסה למכור לנו עכשיו שירותי ריפוי? במקרה הזה זה לא עבד.

 

במקרים אחרים בהם יש קרבה בין התחומים, זה עשוי לעבוד טוב יותר, כמו בעלים של חברה להכשרת צוותי מכירות שהחליט להפסיק להכשיר למכירות אלא למכור קורסים למכירות. נושא דומה, ולכן רשימת התפוצה עדיין היתה רלוונטית.

כשאנחנו מקימים רשימת תפוצה, הדרך הנכונה היא לבנות במתינות, ללא אגרסיביות. פשוט לעשות סדרה של צעדי תוכן שיווקי מחושבים שיגרמו לאנשים לרצות את המיילים שלכם. איך עושים את זה? בקצרה, נותנים תוכן בעל ערך. תוכלו לאסוף כאן בהמשך המאמר הרבה ידע לגבי זה.  

 

איך עושים רשימת תפוצה במייל?

תהליך וצעדים לבניית רשימת תפוצה גדולה:

 

1. קבעו מי הקונה שלכם:

 

כשאתם מתחילים לחשוב על יצירת רשימת תפוצה במייל, חשוב מאוד להבין למי אתם רוצים למכור. דרך טובה לעשות זאת היא באמצעות יצירת פרסונה שיווקית. הפרסונה שלך תהיה כמו אחד הלקוחות הטובים ביותר שלכם. יש מי שקורא לזה "לקוח אידאלי" או "אוואטר". הנושא הזה רלוונטי לכל תחום בשיווק, כולל מסחר אלקטרוני.

למה הפרסונה צריכה להיות של אחד הלקוחות הכי טובים שלכם ולא של עוד לקוח "טיפוסי"?


כי את השיווק אתם תעשו מעכשיו, תתכננו ותבנו אותו על פי אותו לקוח, והצורה הזו תביא אליכם עוד לקוחות מאותה איכות, עם אותם רצונות, צרכים והתנהגויות. ברגע שתדייקו את הלקוח הזה, כל השיווק שלכם יעשה תפנית נפלאה.

 

כבר לא יגיעו אליכם כולם, אלא הלקוחות שרציתם.

 

תובנה חשובה:
יש לכם את הלפני ואת האחרי:
יש את השיווק שלכם עד לרגע גילוי הלקוח האידאלי

ואת השיווק שלכם משם, אלה שני עולמות שונים לגמרי.

בעת יצירת פרסונה שיווקית, חשוב לענות על שאלות ספציפיות כך שתוכלו לבחור ביעילות את הכלים הטובים ביותר לשווק אליהם.

 

המהלך הוא כזה שבו אתם רוצים להפוך למעין סוכני FBI שמתחקים ולומדים את התנועות של הלקוח, לומדים אותו לעומק. זה לא רק סוכנים, אלא סוג מסוים של סוכנים – פרופילאים, אנשים שמומחים בהבנת המוח של הפושע כל כך טוב, שהם ממש יכולים להזדהות איתו ולפי זה שהם מבינים מה הם רוצים, הם מבינים מה רוצה הלקוח שלהם.  

בדיוק אתמול התחלתי לראות סדרה, כרגע יש עונה ראשונה עם 8 פרקים, שמספרת על פרופילאי של ה- FBI שנשלח להפליל מטמין פצצות שמשך 17 שנה שלח פצצות בדואר, פוצץ בניינים ומטוס, ומפיל את חיתיתו על האומה האמריקאית. מאוד מעניין, ומסביר כמה טוב אנחנו רוצים רוצה להכיר את הלקוח שלנו.

 

באופן קצת מפתיע, את הגיבור משחק סם וורת'ינגטון, גיבור הסרט "אוואטר" 😊

תמונות מהסרט "מצוד" - Manhunt – יצירת פרופיל כדי ללכוד את הפושע

 

תובנה חשובה:
ככל שתבינו טוב יותר את פרופיל הלקוח האידאלי שלכם, יהיה לכם קל יותר למכור לו.

כדי למצוא אותו נבחן מיהו ממספר רב של כיוונים, וביניהם: 

  • מה מגדיר את הלקוח הזה?
    • בן כמה?
    • איפה התחנך?
    • איפה שירת בצבא?
    • מה למד?
    • מה עיסוקו?
    • מה הותק המקצועי?
    • נשוי/רווק/אלמן?
    • מספר ילדים?
    • מאיזה מין ובני כמה?
    • איזה שפות הוא דובר?

  • מה הוא רוצה להשיג?
    • יותר כסף? מערכות יחסים טובות יותר? בריאות? הנאה מ… (חופש קצר באירופה, חופשה ארוכה באלסקה…)

  • מה הוא רוכש?

     

    • אילו סוגי מוצרים? שירותים? באילו תקופות?
    • איפה הוא רוכש?
    • איך הוא מקבל את החלטות הקניה שלו? למה?


      אם יש לי חברה שמוצר הדגל שלה הוא חיתולים חד פעמיים, חשוב לי להבין מה הגיל של הלקוחות שלי.

      הם לא יכולים להיות פחות מבני 20-25, הגיל המינימלי שמישהו עשוי להיות הורה. אני גם לא אכוון לגילאי 16 למרות שיש אמהות בגילאים האלה, אבל הן לא המיקוד של השוק שלי.

      במקרה הזה לא משנה לי איפה הם גרים כי אני מוכר את המוצרים שלי דרך רשתות השיווק בנקודות הפצה בכל הארץ.

      אם אני מוכר יאכטות, יהיה לי חשוב להבין היכן גר הלקוח.

      הסבירות שהוא עשוי לקנות ממני יאכטה עולה אם הוא גר בארסוף, בסביון או בקיסריה, ותרד אם הוא גר במושב בפריפריה, בנגב או בגליל. לכן השאלות צריכות לכוון להבנה ברורה של הלקוח האידאלי שלי.

2. צרו מקור שכל הזמן יביא לכם תנועה לרשימת התפוצה

א. אתר או בלוג

 

אתם רוצים שיהיה לכם מוקד ידע מגנטי משלכם שיאגד סביבו חברים ולקוחות קיימים ופוטנציאליים. זהו מקום בו תוכלו לפרסם את העסק שלכם ולהזין את הלקוחות בידע מעודכן, מהמיטב שלכם.

אתם רוצים לתמרץ אותם לקנות את המוצרים והשירותים שלכם. אתר או בלוג הם אמצעים מעולים לשם כך, תארו לכם שיש לכם באתר עשרה מאמרים בלבד, אבל ביניהם הלקוח עובר ומתרשם כמה הידע שלכם תורם לו, כמה הוא מצליח להבין ולעשות בזכות מה שכתבתם. זה מקום מעולה לשווק את המוצרים והשירותים שלכם, וכמובן לרשום את האנשים לרשימת התפוצה שלכם. 

 

איך רושמים את האנשים שבאים לאתר לרשימת התפוצה?

 

על ידי מתן הנחיה שמעודדת את הקורא להירשם.

ההנחיה הזו, מה שאנחנו קוראים "קריאה לפעולה" (CTA – Call to Action) יכולה לבוא בסיום מאמר, וגם באמצעו.

לרוב היא פחות תבוא בתחילתו, שכן שם אנחנו עסוקים בלמשוך את תשומת הלב של הלקוח הפוטנציאלי, בהמשך לתת לו ערך, ורק לאחר שמצא התאמה טובה בין מה שהוא רוצה למה שיש לנו להציע, אנחנו מציעים לו עוד מזה. זה מה שקורה במאמרים.

באתר עצמו, בתפריטים, נראה שתמיד נציע להצטרף לרשימה במספר צורות בולטות, וביניהן לקבלת מידע – טיפים ומאמרים – באופן קבוע וכמובן על ידי הצעת מתנות בעלות ערך רב ללקוח האידאלי שלנו. 

 

אם אתם לא רוצים אתר או בלוג, תצטרכו מקום ממנו יגיעו אנשים לרשימת התפוצה שלכם.

מקור לתנועת גולשים חזקה ורציפה

ב. שימוש בפייסבוק ליצירת רשימת תפוצה


תוכלו להשתמש בקידום הממומן ולהביא את הלקוחות הפוטנציאליים לדף נחיתה בעזרת מגנט לידים. (כבר נדבר על מגנט לידים, ואיך זה נעשה) 

תוכלו גם לטפח את הדף העסקי והאישי, לתת תכנים ודרכם להציע להצטרף לרשימת התפוצה שהיא דרך משלימה לקבל מידע רלוונטי בתחומים שלכם.


ויש שיטה שהרבה משתמשים בה, שהיא לעבוד עם קבוצות פייסבוק באיכות גבוהה

  1. לאתר קבוצות כאלה – רלוונטיות לתחום העיסוק שלכם כמובן.
  2. לתת ערך גבוה משך זמן ולסמן את עצמכם כאנשים בעלי ערך לקבוצה.
  3. לפנות ישירות לבעל הקבוצה או למנהלים שלה ולשאול  אותם אם זה בסדר לפרסם את מגנט הלידים שלך בקבוצה (במקרה הזה, לקרוא לזה "מגנט לידים" אולי לא יהיה הצעד הנבון).
  4.  

אם דף הפייסבוק העסקי ו/או האישי שלכם עובד טוב, תוכלו להביא משם נרשמים

ג. שימוש באינסטגרם ליצירת רשימת תפוצה 

1. הניעו אנשים להירשם לביו שלכם

2. הכווינו אותם להרשם בסטוריס שלכם 

3. קדמו את האירועים (כגון וובינרים) שלכם ושלחו אותם להרשם שם 

4. קדמו את מגנטי הלידים שלכם ומתנות אחרות שדורשות הרשמה לתפוצה 

אינסטגרם – מקור ללידים של צעירים

ד. שימוש ביוטיוב ליצירת רשימת תפוצה

1. כתבו את כותרת הערוץ שלכם בצורה מעניינת – רלוונטית ללקוח האידאלי שלכם. 

2. קשרו לאתר שלכם או לדף נחיתה מהתיאורים בתחתית הסרטונים, כך הצופה יוכל להרשם מיידית לרשימת הדיוור.

3. פרסמו סרטונים ייעודיים שמטרתם הרשמה לרשימת התפוצה, וכללו בתסריט שלהם הנחיות להרשם לרשימת הדיוור.

4. השתמשו בפרסום הממומן ביוטיוב כדי להביא אנשים לדף הנחיתה או לאתר שלכם


3. איך לאתר שירות של שיווק באמצעות רשימות תפוצה 

מרבית הלידים (79%) לא הופכים ללקוחות מכיוון שהם לא עברו תהליך הבשלה מספיק. כדי להתמודד עם זה, אני ממליץ למצוא תוכנת דיוור מעולה. מה יהפוך אותה למעולה?

לתוכנת המשלוח לתפוצה שתבחרו, יש שתי פונקציות עיקריות, השאר זה מעולה, אבל נמצא במעטפת. תוכנת הדיוור שלכם צריכה למעשה לעשות שני דברים:

1.  לצבור את הלידים שלכם באופן מאורגן היטב, שיאפשר לכם לעבוד איתם בנוחות.
כמו כן, מערכת טובה תיתן לכם מידע רב על כל אחד ברשימת התפוצה, בצורה מובנת וברורה.

2. לאפשר לכם להזין את האנשים ברשימה בתכנים והצעות, ולהעביר אותם תהליכי הבשלה בדרך להיותם לקוחות, ולאחר מכם בדרך להיותם לקוחות ממשיכים.

הרשומות הנוצרות מאפשרות לכם להתאים אישית את הפניה במיילים ולבסס קשר בריא עם הקבוצות הממוקדות, באמצעות תקשורת אפקטיבית.

כך אתם יכולים ליצור אמון ולהניע את האנשים ברשימת התפוצה לפעולה, תוך תעדוף נכון של הצרכים שלהם ושל אופן הפניה אליהם, בכל פעם שאתם רוצים למכור להם. 

אם התכנון שלך הוא לשים את האנשים על גליון אקסל ולשלוח מהג'ימייל, הייתי מציע לך בחום לרדת מהרעיון הזה.  מבחינה אופרטיבית זה יהפוך מהר מאוד למבצע מורכב. ברגע שיהיו לך כמה עשרות, שלא לדבר על כמה מאות נרשמים, הניהול של זה יהפוך למאוד מורכב, השליחה לקבוצות שונות לעוד יותר מורכבת, והמעקב אחרי הסרות (האנשים שבחרו שלא לקבל דיוור) עוד יותר מורכב.

בהתחשב בזה שעל פי החוק הישראלי הכרחי לאפשר הסרה מהרשימה לפי רצון המשתמש, עדיף לך להשתמש במערכת דיוור.

תוכנות נפוצות – ישראליות: 

  • רב מסר
  • Active Trail
  • smoove
  • Inforu

מערכות דיוור לא ישראליות:

  • Active campaign
  • Karatra
  • Mailchimp
  • GetResponse
  • AWeber
  • Campaign Monitor 
  • Constant Contact
  • Infusionsoft
  • Sendinblue.
  • Mailerlite.
  • Vertical Response 
  • Convert Kit
  • Mad Mini

ובואו נדבר על מילת המפתח – עבירות

גרוע יותר מהכל, אחת האיכויות האופרטיביות העיקריות של תוכנת הדיוור, שהיא לאפשר למיילים שלך להגיע לאינבוקס, תתפספס, וחלק מאוד גדול של המיילים שלך לא יגיעו ללקוחות כלל. אלה שיגיעו, יכולים להגיע ברובם לתיבת הספאם, והחלום שלך להפוך לבעל רשימת תפוצה שעובדת מעולה ולקבל כל הזמן לקוחות לפי דרישתך, יכול ברגעים אלה לרדת לטמיון. 

מערכות הדיוור עושות מהלכים מסוימים ובתוכם חימום כתובות IP, כדי שהמיילים מהם אכן יגיעו לאינבוקס של הלקוחות. תיבת המייל הפרטי שלך לא עושה את זה.

לכן שימוש בתוכנת דיוור הוא רצוי וכנראה הכרחי. ישנם הרבה שירותי דיוור ותפוצה במייל, אך כולם משרתים את אותן מטרות מעטות. יש כאלה שנותנים גם שירותים נוספים, כמו דפי נחיתה ועוד, את זה נשים כרגע בצד. זה לא הנושא המרכזי שלנו, ובעולם, כמעט בכל המקומות שאינם ישראל, זה לא חלק אינטגרלי ממנגנון של רשימת תפוצה.

 

4. אופטימיזציה של התוכן שלכם למנועי חיפוש – Search Engine Optimization

 

חלק ממה שעוזר להביא את הצופים לאתר או לבלוג שלכם הוא עד כמה הם עולים בדף החיפוש של מנועי החיפוש (SERP). מנועי החיפוש כוללים אלגוריתמים מובנים כדי להביא את האתר המתאים ביותר לגולשים.

מקרים רבים אתם יכולים להשתמש באלגוריתם זה לטובתכם. איך עושים זאת? על ידי שימוש במילות מפתח המושכות תנועה רלוונטית. תוכלו לראות שבדף זה קיימות לעתים קרובות המלים

  • רשימת תפוצה
  • רשימת תפוצה במייל
  • איך יוצרים רשימת תפוצה במייל
  • איך עושים רשימת תפוצה במייל
  • רשימות תפוצה
  • שליחת מיילים בתפוצה
  • ועוד

המשמעות של שתילת המלים האלה באופן נכון ובמבנה מסוים, גורמת לדף האינטרנט הספציפי לעלות גבוה יותר בחיפוש של מושגים מסוימים שאליהם מכוון בעל האתר. אולי בגלל זה גם את.ה הגעת לכאן 🙂

ככלל אצבע, חפשו בכלי מילות המפתח של גוגל את 5 המושגים הרלוונטיים ביותר לחיפושים אצלכם, כאשר לכולם יש 2 מלים משותפות, ושימו את המושגים האלה בכותרות של המאמרים שלכם ובכותרות הביניים. זה כלל טוב להתחיל חשיבה בכיוון, ועדיין הוא רק אפס קצהו של SEO. יותר מומלץ, עשו קורס בנושא, גם אם קצר, חשוב לדעת את הנושא ולכתוב את האתר והבלוג שלכם בהתאמה לתכנית אסטרטגית לשיווק ברשימות תפוצה.

זה אגב, אחד הדברים שאני טורח לעשות, ללמוד ולקרוא כל הזמן על SEO. כמות הידע שצברתי לאורך השנים היא אדירה.

אפשר גם לא לעשות זאת, ולהשאיר הרבה כסף על השולחן.

 

5. תנו למבקרים משאבים בחינם

 

בכך שאתם נותנים ידע ותובנות, ומעבר לכך דרכי ביצוע ואולי גם מוטיבציה מסוימת לעשות אותם, ויותר מזה, עזרה לשמור על רצף עשיה באמצעות מסרים מתוזמנים, אתם גורמים לקוראים להרגיש שאתם פועלים לטובתם. איך עובד המוח האנושי? אנחנו קונים ממי שעליו אנחנו סומכים.

התהליך הוגדר מזמן על ידי אנשי שיווק, והרצף שלו הוא להכיר > לחבב > לבטוח.
אנחנו קונים מוצרים ושירותים כאשר אנחנו בוטחים במי שמוכר לנו.
אנחנו בוטחים במי שלמדנו לחבב
לפני שאנחנו מחבבים מישהו, אנחנו צריכים להכיר אותו.

זה לא תמיד קורה כך, אבל זה הרצף הנפוץ שמייצר רכישה. המשאבים שאתם מציעים צריכים לתת ערך ללקוחות הפוטנציאליים שלכם, לגעת להם בצורך שאתם ממלאים אותו.
אבל – לא עד כדי כך שזה מה שיתן להם את התשובה המלאה, אחרת למה הם צריכים אתכם?
אז תנו איכות מעולה, תנו ידע מובחר, אבל רק חלק.

 

תובנה חשובה:
תנו את ה"מה" אבל לא את ה"איך"

 

דוגמה – נכנסתם למאמר הזה ואתם קוראים אותו ומקבלים תובנות כיצד לבנות ולנהל רשימות תפוצה במייל.  זה ידע חשוב ואתם מקבלים אותו באופן מפורט, כולל הרבה מה"איך".

אתם רואים שאני כותב עליו בקלילות ואולי מתקבל הרושם שקל לעשות את הדברים האלה.

וזה נכון ברמה הבסיסית.

כמו שקל ללמוד לדבר איטלקית. את כמה מאות המלים הראשונות קל ללמוד וגם לדעת לחבר. השלב היותר מעניין בא אחר כך, כשמדברים עם אנשים, ומבינים שעכשיו רק התחלת 🙂 

 

6. בנו מערכת יחסים מתמשכת עם המנויים ברשימה שלכם 

 

לאחר שהשגתם מנויים ברשימת התפוצה שלכם, אתם רוצים שהם יחזרו שוב ושוב. לפני זמן קצר פרסמתי שאלה בפייסבוק ובה בדקתי למה אנשי עסקים משתמשים ברשימת הדיוור.

 

אחת התשובות היתה זו:

 

חשוב לנו כאנשי עסקים לאפשר להם ולהניע את האנשים ברשימה לחזור שוב ושוב, להעמיק את הידע שלהם, את העניין, את הסקרנות. אנחנו רוצים להישאר רעננים בתודעה שלהם באופן עקבי.

 

לגבי מינונים, לפחות פעם בשבוע.
יש לקוחות שמעדיפים לדוור כל יום, יש כאלה שמעדיפים פעם או פעמיים בשבוע. זה תלוי בסוג הלקוחות שלכם ובקשר שלכם עם רשימת התפוצה.

אחת הלקוחות שלי, "העתיד" – חברת קרן הגמל של האוניברסיטה העברית, שולחת פעם בחודש.

 

לדעתי זה מעט מדי, לדעתם זה טוב. נחשו הדעה של מי קובעת?

נכון, בסופו של דבר הלקוח תמיד מחליט. יש לו מערכת שיקולים שלהערכתו היא הנכונה, וגם אם אני מאוד אוהב לדוור לרשימות תפוצה, הוא מעדיף לשמור על מינון מסוים, שתואם את רמת מערכת היחסים שלו עם הלקוחות.

לגבי הסרות מהרשימה, אני ממליץ לשלוח את המיילים שמקבלים על הסרות לאיזו תיקיה זנוחה בפינה חשוכה בג'ימייל או באאוטלוק שלכם, אל תסתכלו עליה ואל תתנו לעצמכם להשקיע עצב מיותר (וכולו מיותר) באלה שהסירו עצמם.

 

7. איך יוצרים רשימת תפוצה במייל באמצעות מגנט לידים?


אמנם חשוב להכנס לתיבת הדואר הנכנס של מישהו, אבל ברגע שנכנסנו לשם, אנחנו רוצים להישאר למספיק זמן עד שאותו אדם יפיק הרבה מאוד ערך מהידע שאנחנו חולקים איתו בחינם ובתשלום.

אנחנו רוצים שהוא ירכוש מאיתנו פעם, פעמיים ויותר, ימליץ עלינו לחברים ויספר איזה דברים נפלאים אנחנו עושים.

זה יקרה רק אם ניתן תוכן מעולה. אחרת אנחנו הופכים למטרד שרק מנסה למכור לו כל הזמן, והזמן שלו ברשימת התפוצה שלנו, קצוב. תיק-תוק, הטיימר מתקתק.
מגנט לידים הוא משהו שגיליתם שהלקוח שלכם רוצה. זהו תוכן מעולה שארזתם בצורה כלשהי, ואתם נותנים לו, ללא עלות.

ולא, לא מדובר בטיפים. מדובר במשהו מעורר תשוקה. שמישהו ממש רוצה לקבל!
יש מי שקורא לזה "שוחד אתי". אני מעדיף לקרוא לזה "שוחד". למה ללכת סחור סחור?

 

 

כדי לקבל את המגנט הנפלא שיצרנו, על הצרכם להירשם לרשימת התפוצה שלנו. ישנם סוגים רבים ושונים של מגנטי לידים, כאן אני מראה לכם מספר דוגמאות. 

א. ספרים אלקטרוניים

ספר אלקטרוני – נותן תוכן בצורה נוחה שמתאימה למי שאוהב לקרוא. לספר אפשר לחזור שוב ושוב. במידה ואתם נותנים בו הנחיות איך לעשות משהו, חזקה על הלקוח שיכיר בו כבעל ערך עבורו, ישמור אותו במקום מוכר ויחזור אליו בעת צורך.

כשאתם מציעים ספר אלקטרוני  חשוב לזכור שאתם רוצים שהוא יהיה אסתטי.
כמו שאנחנו "אוכלים" עם העיניים, כך אנחנו בוחרים לקבל מתנות, עם ההיצע העצום שיש סביבנו. תרצו לוודא שיש בו ידע שימושי, וכמובן יכיל מה שהבטחתם שיהיה בו. 

ב. קבצים להעתקה ושימוש

 

בתמונה: אתר בו ניתן להוריד סוגי קבצים שונים – חומרי פרסום עבור שיווק בתחומים רבים


למשל נוסח של מייל או מספר מיילים שעבדו טוב והצליחו למכור. זה דבר שהלקוח שלנו רוצה לקחת ולהשתמש בו מייד, וזה מה שאנחנו רוצים לתת לו, אנחנו רוצים להקל עליו בעזרת הנסיון שלנו.

הוא יוריד את המיילים שהצענו לו, אולי ישתמש ואשולי לא, אבל בכל מקרה ידע שלנו יש יכולות שהוא יכול להיעזר בהן, ובפעם הבאה שתהיה לו שאלה בנושא, הוא ידע לאן לפנות.

דוגמאות:

– מודעות פייסבוק
– מודעות גוגל
– אימיילים למכירה
סדרות אימיילים


ג. וובינר 

מערכות וובינר בשימוש:

– ZOOM
– GoToWebinar
– Webinar Jam Studio
– easyWebinar
– ClickWebinar
– Google Hangouts

 

וובינר הוא  דרך מעולה להציע ללקוחות מידע שחשוב להם, בצורה של הדרכה חיה. לכן וובינר הוא מעמד מכירה מעולה, הטוב ביותר לאחר פגישה חיה מול קהל או פגישה אישית עם לקוח, פרונטלית או וירטואלית.


בוובינר המטרה שלנו היא לקבל את מלוא תשומת הלב של הנוכחים בו, כך שיש סיכוי גבוה יותר שהם יתחברו אליכם ויבצעו רכישות. בוובינר אנחנו גם מייצרים תחושה של דחיפות אצל הנוכחים.

בוובינר אפשר גם ליצור איתנו מגע ישיר, לשאול שאלות ולקבל תשובות. הם רואים אותנו ורוצים להתחבר אלינו, האדם שמאחרי המותג. 

 

ד. אתר אינטרנט

 

היכן נציג מגנט לידים באתר?

המיקום של מגנט הלידים שלך חשוב. אם אתה מציב אותו במקום הלא נכון, זה עלול להרתיע את הקורא מלרצות להירשם לרשימת התפוצה שלך. להלן כמה אפשרויות לגבי מיקומי מגנטי לידים.

 

ה' 1. הצגת טופס בסוף התוכן שלך

השאלה אם הקורא מחליט להירשם לרשימת התפוצה תלויה מאוד במצב הפנימי שלו. אם הוא מחפש חומר בקדחתנות כזו או אחרת ויתקל במגנט הלידים שלך, הוא עדיין עשוי לשאול את עצמו האם התוכן הזה טוב, איכותי, מתאים לי. כאשר הוא מגיע למגנט בסיום קריאת תוכן, הוא כבר חווה, טעם, הבין מה הוא מקבל. במלים אחרות, רמת האמון שלו עולה.

 

ה' 2. הצגת חלון קופץ – פופאפ –
כאשר המשתמש מביע כוונת יציאה

פופ-אפ מסוג זה קופץ כאשר המשתמש עומד לצאת מהאתר שלכם. אנחנו לא יודעים כמה הוא מצא שהתוכן באתר רלוונטי, אבל נציע לו סיבה טובה להצטרף ולקבל עוד מהחומר הטוב הזה.  


ה' 3. הגשת ההצעה להרשם לאחר גלילת חלק מהדף 

אפשרות זו קיימת בחלק ממנגנוני הפופ-אפים, היא מתרחשת כאשר הקורא קורא חלק מהדף, גולל לאורך חלק מוגדר ממנו.  זוהי דרך עדינה ואלגנטית לבקש מהקורא להירשם, אך היא גם יעילה מאוד.

 

ה' 4.  הצגת סרגל עליון דביק

סרגל עליון דביק הוא בר בולט שנשאר בחלקו העליון של האתר והוא שימושי בכדי לגרום לקורא להירשם. הקורא מרגיש צורך למסור את כתובת האימייל שלהם וזה מוביל להרשמות רבות יותר לרשימת האימייל שלך.
אני משתמש בזה באינטנסיביות, וזה מייצר תוצאות מעולות. יש מי שנרתע מלהשתמש בזה, כל אחד וההעדפות שלו.

 


ה' 5. הוספת סרגל צד

סרגל הצד נמצא בצד של דף האינטרנט ומושך בכל הזמן את תשומת לב הקוראים. לסרגל הצד יש שיעור המרות גבוה בכל הנוגע להשגת כתובת האימייל של הקורא.

ה' 6. יצירת סקר

 

אנשים רוצים להביע את דעתם, בדיוק כמו כל אחד מאיתנו. אישית, אני מת על מילוי סקרים ומאוד אוהב להציג סקרים, זה מגרה את האינטלקט ואת הרגש במקביל.

עכשיו, למה שמישהו יתן את המייל שלו עם מילוי סקר?

 

כי אנחנו נותנים לו מידע המשכי, או לקבל את התוצאות של מה שמילא, או לקבל ניתוח של מה שמילא, שמוסיף לו מידע על הנתונים שלו, או שאנחנו מסבירים שכך הוא עוזר לעצמו לקבל מאיתנו חומרים טובים יותר בהמשך, או שאנחנו אומרים שניתן לו לראות את הנתונים המעובדים של הסקרים שמילאו הוא ועוד קבוצת אנשים וכך ירוויח יותר מידע, או שאנחנו מסבירים לו שנעשה שימוש במידע כדי לשנות ולשפר את המוצר או השירות שלנו.

 

סקר או שאלון הם כלים רבי עוצמה עבור מישהו שמנסה למשוך תשומת לב לקמפיין להגדלת רשימת התפוצה.

דף ראשון בסקר – מראה לאן הגעת ומה קורה כאן

 

ה' 7.  אפשרויות שיתוף באימייל

מציעים במייל עצמו, לרוב בתחתיתו, לשלוח לחבר את ההצעה להצטרף לרשימה.

מה חשוב לעשות? להגדיר לשלוח רק לאדם אחד, זה מבטיח מיקוד. רצוי לשלוח לחבר, קרוב משפחה, קולגה, מישהו שיכול להרוויח מהידע הזה, שיש לו אתגרים דומים בחיים, כאלה שאנחנו פותרים, ולומר את זה בבהירות.

מי יעשה את זה? לקוחות שמאמינים בידע שלך, ולכן הם יעבירו את זה לאנשים דומים להם, שסביר להניח, אם כיוונת נכון, הם הלקוחות האידאליים שלך.

אפשר לעשות אותו הדבר בדפי תודה למגנטי לידים אליהם אנשים כבר נרשמו, ובמייל התודה שמגיע לאחר מכן להכווין לדף כמו שמופיע כאן של AWAI – מכון כותבים ואמנים אמריקאים.

 

 

לחילופין, אפשר לשים כתובת של דף הנחיתה שלכם ולבקש לשלוח לחבר בווטסאפ או בכל אמצעי אחר. אני משתמש לעתים קרובות באופציה השניה, היא קלה, פשוטה, ברורה, ואכן בשימוש באמצעי זה אני בד"כ מוסיף עד 3% נרשמים לארועים שונים.


מה כל כך טוב? זה לא עולה כלום, קל ופשוט לעשות את זה.

 

ה' 8. מינוף באמצעות הוכחה חברתית

קשה להגזים בערך של הוכחה חברתית. בהינתן שאנחנו חיות חברתיות, אנחנו מושפעים באופן חזק ביותר ממה שאומרים אנשים אחרים. ברגע שאחרים אומרים שעשינו משהו טוב, וניתן לצטט אותם או להציג אותם, בסרטון או בכתב, זה עוזר למותג שלנו להיראות חזק,

ואנשים נוטים יותר להירשם לכל דבר, בחינם או בתשלום, אם המותג שלנו נראה חזק. אנחנו יכולים לעשות זאת באמצעות מספרים ונתונים שמראים את החוזקות שלנו.

 

8. עיצוב האימיילים שיוצאים לרשימות התפוצה
כך שיותר אנשים יקראו אותם ויעשו מה שאתם רוצים

ישנם כמה גורמים שאנחנו לוקחים בחשבון כשאנחנו כותבים את האימיילים, המטרה של אלה היא ליצור מעורבות גבוהה יותר של הלקוחות, והכרות טובה יותר איתנו.
אז מה יעזור לנו בזה?

 

א. תמונות באימיילים
הסיכוי שמישהו יקרא את המיילים שלנו עושה קפיצה ענקית של 27.12% כשאנחנו שמים תמונות, ועושה ניתור מרשים של 4.5% בהקלקות בהשוואה לאלה ללא תמונות.

המסקנה ברורה – שימו תמונות. לא חייבים לשים הרבה, לרוב תרצו לשים לא יותר מ 1-2 תמונות. אני אוהב את הרגש שתמונות נוטות להעלות אצל הקוראים, להרגשתי זה מעלה בצורה משמעותית את המעורבות הרגשית, וראשית כל את ההנאה מהקריאה, לכן אני שם יותר תמונות.

 

ממה להיזהר?
נכון שהאינטרנט של כולם מהיר?

לא נכון.

במקומות ובסיטואציות רבות האינטרנט איטי, לכן תשתדלו לשים תמונות במשקל של עד 100K. זה לא הרבה, זו ההמלצה. אם תשימו הרבה תמונות, יקח למיילים יותר זמן להיטען, ולא בטוח שלקוראים שלכם תהיה סבלנות לכך, אלא אם הם ממש מחכים למיילים שלכם.

 

GIF

ספציפית לגבי גיפים,

משום מה נראה שגוגל מחשיב אותם כתוכן בעל ערך למשתמש,  לכן כדאי לבדוק איך הם עובדים עבורכם.

אם דיברנו על משקל התמונה, כאן יש לזה אפילו יותר חשיבות כי תמונות גיף נוטות להיות כבדות יותר.

אז אותו הכלל – עד 100K. צריכים לחרוג באופן יוצא דופן? לכו על זה.

* אל תתפסו את גוגל במילה, אבל באחד הדוחות שהם מוציאים, נכתב שתמונות נתפסות על ידי גוגל כתוכן שנותן ערך, עוד סיבה לשים תמונות. 

ב. רשתות חברתיות

מראש אני מסתייג, למרות שיש כאלה שאוהבים את זה – אם אתם מעוניינים שהתוכן במיילים שלכם ישותף על ידי האנשים ברשימת התפוצה שלכם, ספקו להם את הקישורים להגיע לדפים השונים שלכם כמו פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, טיקטוק וכו', בהתאם לבחירת כל קורא.


ג. קריאה לפעולה (CTA – Call To Action)


לאימייל יש 3 חלקים –

פתיחה – שמטרתה יצירת מעורבות באמצעות עניין
אמצע – נותן את המידע, התוכן עצמו
סוף – קריאה לפעולה. הקריאות לפעולה הן שונות ומתאימות לשלב ההמרה בו נמצאים הלקוחות שלכם.
לעתים קרובות אני רואה כותבים שלא שמים קריאה לפעולה מחמת המבוכה, הבושה, המחשבה שהם מנסים למכור.

החדשות הן שאנחנו כותבים אימיילים כדי למכור, זה מה שאנחנו עושים איתם.


והרי הסטטיסטיקה:
אימייל המכיל אפילו CTA אחד מעלה את שיעור הקליקים ב- 371% ואת שיעור הרכישות ב- 1617%. אתם יכולים להשתמש בביטויים כמו "אני מזמין אתכם להצטרף עכשיו", "לחצו להורדת המדריך שלכם" או "קבלו עכשיו את המתנה" או כל דבר שתואם את ההצעה שאתם מציעים באותו אימייל.


9. שיטות עבודה מומלצות לייצור לידים באמצעות רשימות תפוצה

כולם חולמים לקבל לידים חדשים, אבל בדרך יש משהו "קטן" לעשות – לייצר אותם.

19 מהטקטיקות הטובות ביותר ליצירת רשימת דיוור במייל

 


א. קביעות
שלחו לרשימת התפוצה אימיילים באופן קבוע

הלקוחות אוהבים קביעות, וזה מה שאנחנו רוצים לתת להם. כאשר מצטרפים לרשימת התפוצה, ספרו להם באיזו תכיפות תשלחו מיילים ותעמדו בתנאי שקבעתם.

 

ב. טריגרים אוטומטיים
מיילים מופעלים על ידי טריגרים
צרו מיילים או סדרות מיילים שמופעלות בכל פעם שקורא מבצע פעולה מסוימת, כמו למשל ללחוץ על קישור במייל. זה ישפר את איך שהלקוחות תופסים אתכם וייצור שגרות של שיווק שלא תלויות בזמן שלכם יותר. אוטומציה היא מהיתרונות הגדולים ביותר של רשימת דיוור.


ג. פילוח/סגמנטציה
פלחו את המיילים לפי סוגי הלקוחות
לאימיילים מפולחים יש סיכוי הרבה יותר גבוה להיפתח, מכיוון שהם פונים בנושא מוגדר שתואם את העניין המדוייק של הגולש. עבורכם זה יותר מורכב, זה בטוח, אבל התשואה נהדרת – יותר קוראים, יותר קליקים, ובסופו של דבר יותר הכנסות.

 

ד. שיתוף
הנחו את הקוראים לשתף את המיילים שלכם ואת דפי הנחיתה, שאנשים יוכלו לשתף ולצרף.

הקוראים הנלהבים שלכם רוצים להפיץ את תכני רשימת התפוצה לאחרים, במיוחד כאשר קל לעשות זאת. אתם יכולים גם לבקש מהם לשתף מיילים ודפי נחיתה, וגם להנחות אותם בדיוק איך לעשות את זה. ההנחיה כאן מאוד חשובה.

 

ה. ניקוי קבוע
בצעו ניקוי קבוע של רשימת התפוצה

אנשים עשויים להירשם לרשימת התפוצה שלכם, אבל לא לקרוא אותה ולא לפתוח מיילים.

מבחינת השרתים שמקבלים את המיילים שלכם, הם מבחינים שאין כאן ערך לקוראים, מורידים את הדירוג שלכם ועשויים להחשיב את המיילים שבאים מכם כספאם.

בדקו באופן תקופתי מאיזה כתובות לא פותחים את המיילים שלכם וחסמו אותם. אחרת – אלה שכן פותחים ומתעניינים ינזקו.

 

ו. A/B Test – בצעו A/B Test בקמפיינים שלכם
מומלץ מאוד לשלוח מיילים עם כותרות שונות לקהלים מצומצמים ועל סמך הבדיקות לשלוח את המייל לכל רשימת התפוצה שלכם. אותו הדבר נכון לדפי הנחיתה, דפי המכירה והמודעות שלכם. כך תוכלו להבין מה הקהל שלכם רוצה לראות, למה הוא מגיב טוב יותר, ולנקוט בפעולות הדרושות.

 

ז. המתחרים – למה אנחנו כל כך אוהבים אותם?
יש לנו כמה סיבות, אחת מהן היא שכשאנחנו עושים טוב את השיווק שלנו לרשימת התפוצה, יש סיכוי מאוד גבוה שאנחנו עוברים אותם מראש, ושהם לא מתקרבים לרמה שלנו. בכל מקרה שווה לבדוק, לצפות וללמוד מהחידושים שהם מכניסים לשיווק שלהם.
ותמיד לכבד, להעריך ולהגיד תודה שהם עוזרים לנו להיות יותר טובים ולתת ללקוחות שלנו ערך יותר גבוה.

 

ח. תמרצו –
ספקו תמריצים למנויים להביא עוד אנשים לרשימת התפוצה
כמובן שלמנויים הנוכחים ברשימה שלכם יש חברים שהם יכולים להפנות אליהם, קרובים, קולגות, מכרים, לקוחות, אבל מה הם מקבלים בתמורה? לשם כך הם פשוט צריכים מוטיבציה קטנה. נסו להציע להם תמריצים להפניות כמו הנחות, מבצעים וכו'.

 

ט. הרגשת דחיפות ומחסור
ההנחות, ההצעות וההטבות הבלעדיות שלכם צריכות לעתים קרובות להיות מוגשות במעטפת שיוצרת דחיפות – "כי בדיוק עכשיו צריך בגלל…." והרגשת מחסור – "יש עוד 3 יחידות בלבד".

אנשים לא רוצים לאבד הזדמנות לרכישה מיוחדת שכבר עומדת להיגמר. הביטוי של מחסור ודחיפות יכול לבוא בכל חלק במייל – בכותרת, בהתחלה, באמצע, וכמובן בקריאה לפעולה.

ועם זאת – ספרו ללקוחות שלכם אמת. אם אין מגבלה אמיתית, אל תמציאו. אתם יכולים לייצר מגבלה, וזה לגיטימי. לקוח שלכם שיקבל מגבלת "סוף המלאי" ואחר כך ישמע מחבר שקנה באותו היום רק מאוחר יותר, אחרי תום המבצע, ירגיש מרומה ויאבד את האמון בכם.

'. הפעלת חלונות קופצים – פופאפים

הצגת טופס שקופץ לקבלת פרטים אחרי שאתם באתר X זמן, או כשאתם מזיזים את העכבר לכיוון סגירת החלון יכולה לעובד טוב. שווה לנסות ולראות איך המבקרים אצלכם מגיבים לזה. 


יא. מתן תוכן בהרשמה בלבד

זו מתודולוגיה טובה ליצירת לידים. להכין תוכן כלשהו ולאפשר לאנשים ברשימת התפוצה לגשת אליו רק לאחר הרשמה בדף נחיתה, וכך הם למעשה נותנים לכם מידע בדבר תחומי העניין שלהם.

כשנותנים הצעה כזו, צריך להיזהר לא לתת הצעה כל כך אטרקטיבית שאי אפשר לסרב לה.
אם אתם עוסקים בתחום האימון ומציעים לרשימה שלכם ספר אלקטרוני שמלמד איך להכפיל את ההכנסה תוך יומיים,  בהנחה שלא יחשבו שאתם משקרים, תמשכו אליכם מייד את כולם. אם מה שרציתם זה להבין את מי אתם יכולים לאמן בתחום זה כדי שבאמת יוכל לפתח יכולת כלכלית, תצטרכו למתן את ההצעה.


יב. מינוף מודעות ופוסטים ברשתות החברתיות

וובינר, אי-בוק, צ'קליסט… כל דבר שאתם מייצרים  – ספרו לעוקבים ולחברים שלכם ברשתות החברתיות דרך פוסטים או פרסומות. ספקו גם קישורים לאותם פריטים שפורסמו.


יג. כמה סוגי הזדמנויות

שקלו כמה הזדמנויות אתם רוצים להציע במייל. לפעמים, לרוב, ההמלצה שלי היא להתמקד בהצעה אחת. לפעמים, כמו במייל ברוכים הבאים, תרצו להציע מספר אפשרויות, לגולשים בעלי רצונות שונים – מוצר בתשלום, מוצר בחינם, מוצר ללקוח שפוגש אתכם פעם ראשונה, מוצר למישהו שכבר אצלכם ברשימה הרבה זמן, מוצר עם ערך נתפס גבוה בפני עצמו, מוצר שהוצאתם עם סלבריטאי ולכן יש לו ערך גבוה…


יד. קבלו אישור לדוור

אתם חייבים לקבל אישור לשלוח מיילים, בשום צורה אל תשלחו למי שלא אישר לכם. החוק בישראל מוטה לרעת בעלי רשימות התפוצה ומאפשר להציק לנו בקלות יתרה. בדפי הנחיתה אתם חייבים לשים אישור לקבלת דיוור.


טו. צרו הדגשות בתוכן

אם המיילים שלכם ממש קצרים (עד 70 מלה) אין צורך.
אם הם יותר מזה, הדגישו חלקים של 2-3-4 מלים שיספרו את עיקרי התוכן, למי שרוצה לרפרף ואז לקרוא.


טז. מגנטי לידים

צרו מגנטי לידים כדי לפלח את רשימת התפוצה שלכם לפי תחומי עניין 
זה יסייע לכם בקביעת לקוחות פוטנציאליים עם סיכוי גבוה יותר להמרה. לאחר מכן, תשקול לתת להם עדיפות בגלל הפוטנציאל שלהם.


יז. תוכן לנצח

ספקו תוכן מדהים לרשימת התפוצה 

משלוח תכנים עם ערך גבוה לקהילה שיצרתם מגדיל משמעותית את הסיכוי שיפתחו ושיעשו מה שאתם מקווים שיעשו. זכרו שאתם בדרנים, מהצד הטוב של המילה, לכן עליכם לשעשע ולענג אותם באמצעות אספקת תוכן מדהים שעונה באופן ספציפי לצרכים ולרצונות שלהם. 


יח. עיצוב  לרשימת התפוצה
תנו לאימיילים שלכם להיות קליטים ומעוצבים  בצורה קריאה 

עצבו את המיילים שיוצאים לתפוצה כך שיהיו כיפיים ואטרקטיביים. שימו לב לאורך השורות, להדגשות, לצבעי הכיתוב, לתמונות, לכפתורים, לכל דבר שיספק ללקוחות שלכם חוויה טובה של קריאה. 


יט. סדרות מיילים – נשק העכשיו

בנו סדרות שיווק במיילים שיאפשרו לכם להעמיק את השיווק והמכירה, בהתאמה לפילוח הלקוחות. למשל, אם לקוח מילא פרטים בדף מכירה ולא רכש, כתבו סדרת מיילים שתניע אותו לרכוש. את הסדרה הזו בשינויים קלים נדרשים תוסיפו לכל קמפיין מכירה שלכם. בהמשך, תעשו עוד סדרות לפי סוג הפילוחים הנדרש בסדרה.


עוד כמה טיפים מגניבים להגדלת רשימת התפוצה
 
1. תהיו אלופים בזה:

הפכו את עצמכם למעולים בכתיבת כותרות מסקרנות, מעניינות, כאלה שפותחים

זה דורש עבודה, קריעת %$#%$, נסיון רב, הרבה תשומת לב ויותר מהכל זה כיף אדיר.
למצוא את עצמכם יום אחד כותבים כותרות שאנשים פותחים באחוזים במיוחד גבוהים זה אחד הדברים שאתם רוצים להיות בו ממש ממש טובים.


2. שימוש בשמות – ב-ז-ה-י-ר-ו-ת

מכירים את אלה ששולחים לכם מייל שתמיד נפתח בשם הפרטי שלכם?
נכון, הסטטיסטיקה אומרת שזה מגדיל את אחוזי פתיחת המייל. אבל – עודף דביקות מרתיע את הלקוחות שלנו. כמו בחיים.

גם אם אתם יכולים לשים את שמות הלקוחות שלכם לאחר שהם מילאו אותם בטופס הכניסה לרשימה, כשאתם משתמשים בזה הרבה ובייחוד בתחילת המייל זה נותן למייל אופי מכירתי. אז – בזהירות עם זה, במינון מתון, ויותר מהכל – תנו תוכן המותאם לאינטרסים ולצרכים של הלקוחות ברשימת התפוצה.


3. הזמן המתאים לדיוור – ימים ושעות

שני דברים אמורים להפריע לכם לשלוח לאנשים את המיילים בשעות הנכונות:
א. אם אתם הולכים לפי סטטיסטיקות שמישהו כתב, עוד משווקים עושים כמוכם, ואתם עשויים למצוא את עצמכם מתחרים על אותה משבצת.

ב. יכול להיות שהקהל שלכם פותח מיילים בצורה שונה.

הפתרון הוא לנסות מספר ימים ושעות וללמוד מתי הכי טוב לשלוח, על בסיס הנסיון שלכם, לכל רשימת דיוור באופן ספציפי.


4. אופטימיזציה לצפיה במובייל

למעלה מ- 60% מהאימיילים שלכם נפתחים וקוראים באמצעות מכשירים ניידים, בראש ובראשונה סמארטפונים. לכן, על מנת שהמאמצים שלכם לשיווק באימייל ישאו פרי, עליכם לכתוב כך שהטקסטים יראו טוב בסלולר.


5. את הקישורים מהמיילים תוציאו לדפי נחיתה, לא לאתר שלכם

דפי נחיתה נותנים מקום שבו נדרשת מהגולש פעולה אחת. לעומת זאת באתר יש תפריטים ונושאים מעניינים רבים. שלחו את האנשים תמיד למקום בו קל יותר לבצע פעולה במינימום הסחות דעת.


כאשר אתם שולחים אנשים לרכישה, על אחת כמה וכמה.מעוניינים במידע נוסף?
רוצים שמישהו ילמד אתכם איך מייצרים אסטרטגיית שיווק באימייל,
או יכין לכם אסטרטגיה של דיוור לרשימת התפוצה?

 

 

6. רוצים יתרון יצירתי ותחרותי מול ה"קולגות"?

לחצו ונסו את הכלי הזה: "כותש הספאם"
……………………………………….

 


דברו איתי:

yesh@yeshmarketing.co.il
054-4434-109

פוסטים שעשויים לעניין אותך

כתיבת תגובה